Nieuws van en over Strabo
Pagina 45 van 54.
Interview met Hans van Tellingen in De Telegraaf
20-02-2016 Uit: De Telegraaf Als we de onderzoekers moeten geloven, wordt het over een jaar of tien stil in de winkelstraten. Steeds meer consumenten kopen dan via internet. Dichtgetimmerde winkelpuien en verloedering staan ons te wachten. Het wordt nooit meer zo gezellig […]
Interview met Hans van Tellingen in het Haarlems Dagblad
18-02-2016 Uit: Haarlems Dagblad Hoofddorp De sluiting van V & D kan ook voordelen hebben voor Hoofddorp-centrum. Het plaveit wellicht de weg naar de wat luxere winkels waar grote behoefte aan is. De als luxe bekendstaande Bijenkorf wordt het meest genoemd als […]
Over het einde van (pure) webshops en het pyramidespel van Zalando
05-02-2016 Van: Retailwatching.nl (februari 2016) Door: Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman. Deze blog gaat over webshops. Kunnen deze eigenlijk wel winst maken? En kloppen de ‘hosanna-verhalen’ over torenhoge omzetten en groei eigenlijk wel? Is het eigenlijk wel nodig om een […]
Hoe groot is de online boodschappenmarkt nou?
22-12-2015 Uit: Retailwatching.nl Door: Jeroen van der Weerd (Supermarkt & Ruimte), Hans van Tellingen (Strabo) en Tjerk van Leusden (Super Vastgoed) Welke kant gaat het op met de online foodbestedingen? Dat is een vraag die menigeen in de winkelvastgoedsector bezighoudt. Wij merken dat er […]
Een FOC is Assen?
22-12-2015 Uit: SCN (december 2015) Drie onderzoekers kregen gezamenlijk opdracht een rapport samen te stellen over een mogelijk factory outlet centre in Drenthe. Een kijkje in de researchkeuken. Lees meer […]
Verwaaijen verzameld
22-12-2015 Uit: SCN (december 2015) Als sinds het eerste jaar van SCN (1999) schrijft Jeroen Verwaaijen (retailonderzoeker en medeeigenaar van Strabo) zijn column in dit magazine. Ter gelegenheid van de honderdste editie geven zij nu een bundeling van zijn 89 columns uit. Uitgever Edwin Brugman hield ter gelegenheid […]
De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 7)
14-12-2015 Uit: SCN (december 2015) "Winnaars en verliezers, namen en rugnummers' Over de winnaars en verliezers: qua winkels, winkelketens, winkelcentra en winkelgebieden. Lees meer […]
Online supermarktomzet: 0,8%
10-12-2015 Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte heeft in samenwerking met het gerenommeerde onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed (tevens sponsor van Supermarkt & Ruimte) een monitor gestart, waarbij ieder half jaar ruim 1.500 consumenten ondervraagd worden over hun feitelijk koopgedrag waar het gaat om supermarktbestedingen. Lees […]
De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 6)
19-11-2015 Uit: SCN (november 2015) Over het correcte aandeel van webwinkels in de totale retailomzet, de overschatting van `beleving’ in Veghel en de zin en onzin van het openen van een webshop. Lees meer […]
[1 - 10] ... [411 - 420] [421 - 430] [431 - 440] 441 - 450 [451 - 460] [461 - 470] [471 - 480] ... [ 534 ] volgende >>>