Nieuws van en over Strabo

Pagina 42 van 50.

Hoe groot is de online boodschappenmarkt nou?

22-12-2015 Uit: Retailwatching.nl Door: Jeroen van der Weerd (Supermarkt & Ruimte), Hans van Tellingen (Strabo) en Tjerk van Leusden (Super Vastgoed) Welke kant gaat het op met de online foodbestedingen? Dat is een vraag die menigeen in de winkelvastgoedsector bezighoudt. Wij merken dat er […]

lees verder »

Een FOC is Assen?

22-12-2015 Uit: SCN (december 2015) Drie onderzoekers kregen gezamenlijk opdracht een rapport samen te stellen over een mogelijk factory outlet centre in Drenthe. Een kijkje in de researchkeuken.   Lees meer […]

lees verder »

Verwaaijen verzameld

22-12-2015 Uit: SCN (december 2015) Als sinds het eerste jaar van SCN (1999) schrijft Jeroen Verwaaijen (retailonderzoeker en medeeigenaar van Strabo) zijn column in dit magazine. Ter gelegenheid van de honderdste editie geven zij nu een bundeling van zijn 89 columns uit. Uitgever Edwin Brugman hield ter gelegenheid […]

lees verder »

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 7)

14-12-2015 Uit: SCN (december 2015) "Winnaars en verliezers, namen en rugnummers'   Over de winnaars en verliezers: qua winkels, winkelketens, winkelcentra en winkelgebieden.   Lees meer […]

lees verder »

Online supermarktomzet: 0,8%

10-12-2015 Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte heeft in samenwerking met het gerenommeerde onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed (tevens sponsor van Supermarkt & Ruimte) een monitor gestart, waarbij ieder half jaar ruim 1.500 consumenten ondervraagd worden over hun feitelijk koopgedrag waar het gaat om supermarktbestedingen.    Lees […]

lees verder »

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 6)

19-11-2015 Uit: SCN (november 2015)   Over het correcte aandeel van webwinkels in de totale retailomzet, de overschatting van `beleving’ in Veghel en de zin en onzin van het openen van een webshop.   Lees meer     […]

lees verder »

Interview met Hans van Tellingen over de zonnige toekomst van winkels in de Shopper Marketing Update

30-10-2015 uit: Shopper Marketing Update oktober 2015   Een glazen bol met honderd procent voorspelgarantie bestaat helaas niet. Elke branche ziet dat een deel van de winkelomzet wegvloeit naar het online kanaal – ook naar eigen webshops uiteraard. Dat is yesterday’s news. De uitdaging is natuurlijk […]

lees verder »

FOC heeft nauwelijks invloed op leegstand in centrum Assen

29-10-2015 uit: Dagblad van het Noorden, 28 oktober 2015   Assen wil bij het TT Circuit een Factory Outlet Center (FOC) bouwen met zo’n tachtig winkels. Het verzet van de middenstand is groot, maar de vrees is, zo blijkt uit onderzoek, ongegrond. De bouwvan […]

lees verder »

Berlijn: bruisende broedkamer van bijzondere winkelconcepten

18-09-2015 Op 8 juli vond de ‘quick trip’ plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Dat houdt in: ’s ochtends bij nacht en ontij opstaan. Om 6.00 uur verzamelen op Schiphol. Om 7.00 uur vliegen. Om 8.00 ’s ochtends arriveren […]

lees verder »

Vernieuwende winkelconcepten én klassieke retail in Kopenhagen en Malmö

18-09-2015 Van 17 tot en met 19 juni vond de jaarlijkse lange excursie plaats van de Nederlandse Raad Winkelcentra. De NRW. Het was een ‘epische’ reis. Nooit zagen wij zoveel regen. Maar ook nooit zagen wij zoveel hart- verwarmende winkelconcepten. lees hier […]

lees verder »

[1 - 10] ... [381 - 390] [391 - 400] [401 - 410] 411 - 420 [421 - 430] [431 - 440] [441 - 450] ... [ 500 ] volgende >>>