Wat nou einde van winkels

Is de toekomst echt zo dramatisch voor de winkels als sommige doemdenkers ons willen doen geloven? Zal 'internet' leiden tot 30 tot 50% minder winkelvoorraad? Komen complete binnensteden leeg te staan?

De waarheid hierover kent vele gedaanten. En is in ieder geval lang niet zo somber als menigeen denkt. De toekomst voor fysieke winkels is zelfs bijzonder zonnig. In ieder geval 'branchebreed'. Dus voor de sector als totaal.

In 2013 is Strabo-directeur Hans van Tellingen begonnen met de artikelreeks over de 'zonnige toekomst van de fysieke retail'. Negen artikelen later zijn deze gebundeld in het boek #WatNouEindeVanWinkels. Alle negen artikelen, die nu als hoofdstukken worden gepresenteerd, zijn voorgepubliceerd in Shopping Centre News. En dat heeft zijn gevolgen gehad. Hans heeft inmiddels vaak in de regionale en landelijke media opgetreden om zijn positieve én realistische verhaal te vertolken.

Dit boek bevat veel feiten over hoe het echt gaat 'met de winkels'. Veel Hosannaverhalen over de webbranche worden feilloos gefileerd. Maar het boek bevat bovenal veel praktische tips om het functioneren van winkels en winkelcentra te verbeteren.

'Shoppen' zit in onze genen. En winkels vormen de drijvende kracht van binnensteden. Winkels zijn dé ontmoetingsplek bij uitstek. En zullen altijd blijven bestaan. 'The end of retail is overrated.'

Bestellen

U kunt het boek hier bestellen. Mail dan s.v.p. uw naam en adresgegevens en het aantal exemplaren naar info@strabo.nl. De kosten bedragen € 12,95 (incl. btw) plus verzendkosten.