Waarom stenen winkels winnen

... en webwinkels verliezen

Waarom stenen winkels winnen? Dat is logisch, toch? Dit boek beschrijft waarom. Met de waarheid over de winkelleegstand. Is deze wel zo hoog? Met de waarheid over het percentage dat online besteed wordt. Gaat het eigenlijk wel om grote bedragen? Met de waarheid over de toekomst van webwinkels. Is deze wel zo zonnig? Met de waarheid over online supermarkt Picnic. Kan deze ooit winst maken? Met de waarheid over gratis parkeren. Levert dat nu echt extra winkelomzet op? Met de waarheid over warenhuizen. Zijn dat de toekomstige winstmakers?

Maar ook met de waarheid over beleving en blurring. Hebben deze begrippen betekenis? Ook met de waarheid over de toekomst van de retail. Blijft deze grotendeels fysiek? Én met de waarheid over wat je moet doen om van je winkel een winnaar te maken. Draait het uiteindelijk niet gewoon om service en ondernemerschap?

Uiteraard heeft drie jaar covidbeleid erin gehakt. En toch is groot herstel nakende. Omdat mensen elkaar willen ontmoeten, spulletjes willen kopen en willen consumeren in de horeca. Stop met doemdenken en wees overtuigd van de veerkracht van de mens, de veerkracht van de retail en de veerkracht van de horeca. Op dit moment werkt Hans van Tellingen aan de opvolger: ‘Retail Is Mensenwerk’ (hoe stenen winkels winnen: een handleiding)', die op 2 november 2023 verschijnt. Hans zal tijdens zijn lezing al de nodige ‘sneak previews’ geven van het nieuwe boek.

Hans van Tellingen heeft zijn eigen, eigenzinnige, tegendraadse, maar uiterst goed onderbouwde visie op de retail aan het papier toevertrouwd. Prikkelend. Onderhoudend. Én lekker leesbaar. Altijd gefundeerd. Feitelijk. En betrouwbaar. Want wat eerst tegendraads leek, blijkt in de praktijk gewoon uit te komen.

Voor EW/Elsevier is een samenvatting geschreven van 'Waarom Stenen Winkels Winnen'.

(Verslag van de presentatie, 27 november 2018, Westergastheater Amsterdam)

Hans van Tellingen is directeur van Strabo bv. Dé specialist in winkelcentrumonderzoek en -advies. Waarom stenen winkels winnen (november 2018) is het langverwachte vervolg op het zeer succesvolle #WatNouEindeVanWinkels (juni 2016). Waarom Stenen Winkels Winnen wordt ondersteund door de bijdragen van maar liefst achttien mede-auteurs. En op dit moment werkt dus aan de opvolger: ‘Retail Is Mensenwerk’ (hoe stenen winkels winnen: een handleiding)', waaraan veertien mede-auteurs hun medewerking hebben verleend. 

Bestellen

U kunt het boek 'Waarom Stenen Winkels Winnen' hier bestellen. Mail dan s.v.p. uw naam en adresgegevens en het gewenste aantal exemplaren naar info@strabo.nl. De kosten bedragen € 24,95 (incl. btw) plus verzendkosten.

Voor slechts 10 euro extra krijgt u #WatNouEindeVanWinkels er bij.

Boek Hans van Tellingen als spreker of als dagvoorzitter voor uw evenement

Hans van Tellingen komt ook graag bij u langs om te spreken over de toekomst van winkelen en over zijn nieuwste boek, Waarom Stenen Winkels Winnen. Nu ook met een 'post covid update', oftewel een ‘sneak preview’ naar de opvolger: ‘Stenen Winkels, Terug van Nooit Weggeweest’. Meer info: www.hansvantellingen.nl/boekingen

 

Retailers over #WatNouEindeVanWinkels

 

‘Geweldig boek met visie’ 

‘Eindelijk bewijs dat je niet per se een webwinkel nodig hebt’

‘Een verademing voor winkeliers, een handleiding voor vastgoedeigenaren en een must read voor elk gemeentebestuur!’

‘Eyeopener!’

‘Feitelijk, krachtig, net als Hans zelf’