Nieuws van en over Strabo

Pagina 26 van 35.

Interview met Hans van Tellingen in het Haarlems Dagblad

18-02-2016 Uit: Haarlems Dagblad Hoofddorp De sluiting van V & D kan ook voordelen hebben voor Hoofddorp-centrum. Het plaveit wellicht de weg naar de wat luxere winkels waar grote behoefte aan is. De als luxe bekendstaande Bijenkorf wordt het meest genoemd als […]

lees verder »

Over het einde van (pure) webshops en het pyramidespel van Zalando

05-02-2016 Van: Retailwatching.nl (februari 2016) Door: Hans van Tellingen, Tadek Solarz en Ernest Schaapman. Deze blog gaat over webshops. Kunnen deze eigenlijk wel winst maken? En kloppen de ‘hosanna-verhalen’ over torenhoge omzetten en groei eigenlijk wel? Is het eigenlijk wel nodig om een […]

lees verder »

Hoe groot is de online boodschappenmarkt nou?

22-12-2015 Uit: Retailwatching.nl Door: Jeroen van der Weerd (Supermarkt & Ruimte), Hans van Tellingen (Strabo) en Tjerk van Leusden (Super Vastgoed) Welke kant gaat het op met de online foodbestedingen? Dat is een vraag die menigeen in de winkelvastgoedsector bezighoudt. Wij merken dat er […]

lees verder »

Een FOC is Assen?

22-12-2015 Uit: SCN (december 2015) Drie onderzoekers kregen gezamenlijk opdracht een rapport samen te stellen over een mogelijk factory outlet centre in Drenthe. Een kijkje in de researchkeuken.   Lees meer […]

lees verder »

Verwaaijen verzameld

22-12-2015 Uit: SCN (december 2015) Als sinds het eerste jaar van SCN (1999) schrijft Jeroen Verwaaijen (retailonderzoeker en medeeigenaar van Strabo) zijn column in dit magazine. Ter gelegenheid van de honderdste editie geven zij nu een bundeling van zijn 89 columns uit. Uitgever Edwin Brugman hield ter gelegenheid […]

lees verder »

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 7)

14-12-2015 Uit: SCN (december 2015) "Winnaars en verliezers, namen en rugnummers'   Over de winnaars en verliezers: qua winkels, winkelketens, winkelcentra en winkelgebieden.   Lees meer […]

lees verder »

Online supermarktomzet: 0,8%

10-12-2015 Het kennisplatform Supermarkt & Ruimte heeft in samenwerking met het gerenommeerde onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastgoed (tevens sponsor van Supermarkt & Ruimte) een monitor gestart, waarbij ieder half jaar ruim 1.500 consumenten ondervraagd worden over hun feitelijk koopgedrag waar het gaat om supermarktbestedingen.    Lees […]

lees verder »

De zonnige toekomst van het fysieke winkelen (deel 6)

19-11-2015 Uit: SCN (november 2015)   Over het correcte aandeel van webwinkels in de totale retailomzet, de overschatting van `beleving’ in Veghel en de zin en onzin van het openen van een webshop.   Lees meer     […]

lees verder »

Interview met Hans van Tellingen over de zonnige toekomst van winkels in de Shopper Marketing Update

30-10-2015 uit: Shopper Marketing Update oktober 2015   Een glazen bol met honderd procent voorspelgarantie bestaat helaas niet. Elke branche ziet dat een deel van de winkelomzet wegvloeit naar het online kanaal – ook naar eigen webshops uiteraard. Dat is yesterday’s news. De uitdaging is natuurlijk […]

lees verder »

FOC heeft nauwelijks invloed op leegstand in centrum Assen

29-10-2015 uit: Dagblad van het Noorden, 28 oktober 2015   Assen wil bij het TT Circuit een Factory Outlet Center (FOC) bouwen met zo’n tachtig winkels. Het verzet van de middenstand is groot, maar de vrees is, zo blijkt uit onderzoek, ongegrond. De bouwvan […]

lees verder »

[1 - 10] ... [221 - 230] [231 - 240] [241 - 250] 251 - 260 [261 - 270] [271 - 280] [281 - 290] ... [ 342 ] volgende >>>