De Blokker keert na maanden terug: Heel praktisch voor Nederland.

19 June 2025

Bron: Nieuws van de Dag

De Blokker is weer open. Hier het interview dat Hans van Tellingen deed bij Nieuws van de Dag bij SBS6, samen met Jeroen Kortschot. Heeft de Blokker kansen? Ja! Het wordt een groot succes! Want:
- Blokker is schuldenvrij
- Blokker opent alleen op kansrijke locaties
- Blokker is de winkel met veel keus. In tegenstelling tot de Action. Een huismerk. Een iets duurder merk. En een merk in het hogere segment
- Voorlopig geen webshop. Dat scheelt een hoop aanloopverliezen
- Retail is een gendergerichte branche. Blokker richt zich op de vrouw van 40- en 50-plus
- De doelgroep is nuchter. Het betreft de zogenaamde Middenlander. Deze wil een een goede deal maken met een relatief lage prijs in combinatie met een redelijke of goede kwaliteit
- Blokker is Nederlands cultuurgoed
- Blokker wordt de winkel met de lange kassabon. Je komt voor één product, maar je gaat met vijf producten de winkel uit
- Blokker wordt weer een beetje als vroeger, maar dan wél klaar voor moderne tijden
- De winkel is ruim opgezet en toch gezellig
- Er zijn goede relaties met de leveranciers
- Blokker biedt een constante kwaliteit en weet tóch te verassen
- Blokker biedt alle producten die van belang zijn in het huishouden
- Blokker is gewoon en tóch bijzonder
- Blokker is de winkel van de drie G’s: Gewoon, Gezellig en Generiek
- Blokker is hét voorbeeld van het middensegment. Het segment dat het beste past bij de Nederlandse mentaliteit
- Blokker maakte zelfs onder Mirage in de laatste jaren vrijwel geen verlies. In de nieuwe situatie (zonder schuldenlast en met alleen goede locaties) kan er al snel winst worden behaald

Dank, Nieuws van de Dag, dank Roland Palmer voor de rondleiding vorige week en dank, Joop Geelen, voor de uitnodiging voor de opening woensdag jl.

Bekijk hier de uitzening.