Strabo-voorjaarsopdrachten 2011

14 September 2011

van Heerlen tot Velsen en van Assen tot België

Het eerste halfjaar van 2011 kende veel projecten. Er is sprake geweest van een groot aantal interessante opdrachten (meer dan 60). De meeste opdrachten zijn ook afgerond in het voorjaar, maar een aantal loopt door tot in het najaar.

Passantenonderzoeken

Het was wederom erg druk in ‘passantenland'. Wij hebben passantentellingen en passanten-enquêtes uitgevoerd in/op:
• Reigersbos te Amsterdam (Zuidoost);
• Villa Arena te Amsterdam (Zuidoost);
• Belcour te Zeist;
• Schelfhorst te Almelo;
• Groenhof te Amstelveen;
• Velserbroek te Velsen;
• Emiclaer te Amersfoort;
• Hoog Catharijne te Utrecht (3x onderzoek naar evenementbezoek);
• Pieter Vreedeplein te Tilburg;
• Ath, Brussel (Laken), Brussel (Sint-Pieters-Woluwe), Ieper, Poperinge in België (voor Locatus);
• Albert Cuypmarkt (telling plus uitvoerig consumentonderzoek naar onder andere toeristische toevloeiing);
• Kernwinkelgebied te Vlaardingen;
• Passage-Corridor te Veenendaal (inclusief doelgroepenanalyse MOSAIC/Experian);
• De Hovel te Goirle;
• De Zaanse Schans te Zaanstad (meten toeristische toevloeiing);
• Strand Bloemendaal aan Zee (meting onder klanten strandpaviljoens en strandgangers);
• Gooische Brink te Hilversum;
• Stationade te Almere.

Automatische telsystemen (als exclusieve Nederlandse partner van Experian-FootFall)

• Installatie voor WPM en Syntrus-Achmea (Interpolis) in de winkelcentra Triade en 't Forum te Assen;
• Telsystemen voor WPM en Altera op Sint Jorisplein te Amersfoort.

Koopstromenonderzoeken

Koopstromenonderzoeken (vaak leidend tot complete marktanalyses, van groot belang om nieuwe groepen bezoekers aan te kunnen trekken) zijn ook veelvuldig verricht in het voorjaar van 2011. Te weten voor:
• Spijksepoort, Spijkenisse (inclusief doelgroepenanalyse MOSAIC/Experian);
• Koopstromenonderzoek Tiel;
• Passage-Corridor te Veenendaal (inclusief doelgroepenanalyse MOSAIC/Experian).

 

Ondernemersonderzoeken

Ondernemersonderzoek is steeds vaker een geëigend instrument om de aanbodzijde van een winkelcentrum in kaart te brengen. Voor zowel gemeenten als eigenaren. Voor Corio (eigenaar van tientallen winkelcentra) bijvoorbeeld worden de resultaten ook ‘gebenchmarkt'. Strabo haalt meestal een response van ruim 80%. Responsepercentages van 90% of meer (en soms zelfs 100%) zijn geen uitzondering. Het betreft onderzoeken (voor Cório, maar ook voor anderen) in:
• Reigersbos te Amsterdam-Zuidoost;
• Sterrenburg te Dordrecht;
• De Hovel te Goirle;
• In de Bogaard (Prinsenpassage) te Rijswijk;
• Alexandrium Shopping Center te Rotterdam;
• Stadshagen te Zwolle;
• Schelfhorst te Almelo;
• Groenhof te Amstelveen;
• Velserbroek te Velsen;
• De Aarhof te Alphen aan den Rijn;
• Emiclaer te Amersfoort;
• Middenwaard te Amersfoort;
• Cório Center te Heerlen;
• Lange Voortplein te Oegstgeest;
• Weidevenne te Purmerend;
• Kopspijker te Spijkenisse;
• Hoog Catharijne te Utrecht;
• Parkwijk te Utrecht;
• Citypassage te Veldhoven;
• Centrum Krimpen aan den IJssel;
• Oude Dorp Uithoorn.

Overig

Verder hebben wij nog de volgende studies uitgevoerd:
• Quickscan winkelvoorzieningen voor een aantal Belgische agglomeraties voor een grote belegger;
• Parkeeronderzoek Shopping Mall Borgstee te Assen;
• Kantorenmarktonderzoeken voor PMA (Property Market Analysis) in Amsterdam en Rotterdam;
• DPO ‘De Vallei' te Veenendaal;
• Bewonersonderzoek Suringar te Zaandam;
• Parkeermonitor zes Haarlemse parkeergarages;
• Bewonersonderzoek Kanaleneiland te Utrecht;
• Onderzoek naar het ‘nieuwe werken' in kantoor- en conferentieruimten in Nieuw Babylon te Den Haag.

 

 

Hans van Tellingen (020-6260817).