De drie belangrijkste lessen uit #WatNouEindeVanWinkels (retailwatching.nl)

7 juli 2016

Door Nick Möller
Redactie RetailWatching

Eén op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen, voorspelde Cor Molenaar begin 2012. Hij had destijds net een nieuw boek uitgebracht met de onheilspellende titel ‘Het einde van winkels?’, waarin hij de toekomst van fysieke winkels analyseert. Doemdenken, noemt algemeen directeur Hans van Tellingen van marktonderzoeker Strabo dat. In zijn eigen boek #WatNouEindeVanWinkels probeert hij het ongelijk van ‘onheilsprofeten’ te bewijzen. “Het boek is ontstaan vanuit een idealistisch motief: het ontrafelen van onzinverhalen van doemdenkers en het benoemen van kansen die er wel degelijk zijn voor de fysieke retail. Dit bewezen met feiten, die ik vanuit mijn werk bij Strabo meer heb dan anderen.”

Van Tellingen heeft zijn boek onderverdeeld in negen hoofdstukken, waarin onder meer het Primark-effect en het succes van outletcentra worden belicht. De auteur neemt ons mee in de drie belangrijkste lessen, die uit zijn boek te halen zijn.

lees hier verder


Gesprek met adviseur Bestel brochure Stel een vraag

Weblog

Strabo
English
Over Strabo > Weblog > De drie belangrijkste lessen uit #WatNouEindeVanWinkels (retailwatching.nl)