De veranderende rol van marktonderzoek in een dynamisch winkellandschap

19 April 2013

Door Hans van Tellingen

Het gaat Strabo voor de wind. In 2013 draaien wij ons beste jaar ooit. ‘Huh?’, hoor ik dan sommigen zeggen. ‘Kan me niet voorstellen dat Strabo de crisis niet voelt, onderzoek is toch een sluitpost?’ ‘Logisch’, hoor ik anderen juist zeggen. ’Bij meer onzekerheid in de markt is onderzoek nog belangrijker dan vroeger’. Tja, wie heeft er dan gelijk? Nou, allebei! Het is zeker waar, dat er op onderzoeksbudgetten wordt bezuinigd. Maar het is tegelijkertijd ook waar, dat er meer behoefte is aan onderzoek. Meer dan ooit zelfs. Dus: wij hebben meer opdrachten, maar ontvangen wel minder omzet per opdracht. Is dat erg? Nee hoor, onze studies zijn nog steeds betrouwbaar. En degelijk. En verifieerbaar. Wij zijn nog steeds dé kwaliteitsaanbieder. ‘Never waste a good crisis!’ Wij hebben onszelf opnieuw uitgevonden. En daarbij breken nieuwe onderzoeksinstrumenten van onze partners
(MOSAIC van Experian, telsystemen van FootFall en wifi-meetsystemen van BlueMark) door. Deze hebben wij
geïntegreerd in onze productrange.

lees hier verder